ANTON
127 netto regton
Längd 31,4 m
Bredd 6,9 m
Djup 3,0 m
Efter förlängning
171 netto regton
38,1 m
Signal KCJD/SDCU
Reg nr 3656
Ångfartyg (1919-1951)
1900 byggd vid Thorskogs Mekaniska Verkstad för AB Visby Cementfabrik (A de Younge) döpt Mars, utrustad med compoundmaskin om 135 IHK
1910 såld t Hamburger-Kieler Frachtschiff AG, Kiel
1919 inköpt t Brantevik (Jöns Persson) omdöpt t ANTON
1927 ny huvudredare: Anders Anton Persson
1942 förlängd vid Lidingövarvet
1949 utrustad med motor (Skandiaverken) om 300 IHK
1951 såld å offentlig auktion i Simrishamn till Oscar Svedolf Hedberg, Djupekås för 256.000:-, omdöpt t TÄRNÖ
1961 såld t Gävle (Sjökapten I Gudmundsson) Fortfarande i fart
Befälhavare: Anders Anton Persson
1919-1939
Erik H. Persson
1939-1949
Anders Anton Persson
1949-1951
BRAVO
1136 netto regton
Längd 76,6 m
Bredd 11,2 m
Djup 5,4 m
Triplemaskin:
Effekt: 750 IHK
Signal KGPB/SDLW
Reg nr 7458
Ångfartyg (1928-1933)
1898 byggd i Grangemouth (G Dockvard Co Ltd) som E M DALGAS för Dampskibselskabet CIMRIA, Köpenhamn för 373.080 Dkr
1914 såld D/S Vendila, Köpenhamn för 225.000 Dkr
1928 inköpt t Brantevik (Red AB Brantevik) för 200.000 Dkr, omdöpt till BRAVO
1933 feb Rederi AB Brantevik i konkurs. Fartyget sålt på konkursauktion och inropat av Nils Rosenqvist, Simrishamn för 30.000:-
1934 feb såld t Stockholm (Kamrer Hilmer E Selander) för Rederi AB Frode, för 105.000:-, omdöpt t FRODE
1953 såld t England för upphuggning 16.750 pund
Befälhavare: Lars H Brunk
1928-1933
CIMBRIA
338 netto regton
Längd 47,7 m
Bredd 8,4 m
Djup 3,6 m
Dieselmotor
Effekt: 285 IHK
Signal KCPB
Reg nr 6309
Motorfartyg (1920-1928)
1920 byggt i Trelleborg (AB Svenska Maritimverken) för Rederi AB Cimbria, Brantevik
1928 juni Rederi AB Cimbria i likvidation fartyget sålt t Red AB Gripen (Torsten Hillerström) Malmö för 65.000:-, omdöpt till GRIPEN
1934 såld t Portugal, Antonia de Souza, Funchal för 5.000 pund (motsvarande 97.000:-) omdöpt MADEIRENSE
1961 nytt rederi i Funchal, omdöpt till ILHA DE MADERIA. Troligen fortfarande i fart
Befälhavare: Henrik Persson Wickberg
1920-1928
D W LILLIEHÖÖK
106 netto regton
Längd 30,7 m
Bredd 6,5 m
Djup 2,7 m
Conpoundmaskin
Effekt: 80 IHK
Signal HTNC
Reg nr 2214
Ångfartyg (1916-1923)
1888 byggd vid Södra Garn (Skeppsbyggmästare J O Johansson) av trä på järnspant för rederi i Seffle (G H Silvén)
1909 20 dec strandade fartyget utanför Södra Karet vid Åhus, dit hon var på resa med vete från Köpenhamn, och vattenfylldes. Hon togs av grundet 5 Jan 1910 och sattes åter i stånd
1913 såld t Karlshamn (Sjökapten C G Nilsson)
1916 feb inköpt t Brantevik (Per Ingvarsson)
1923 apr såld t Mariestad (Handl H Hammar) omdöpt t MARIESTAD. Försäljningspris 20.000:-
1938 såld t Säffle (Sven H Nilsson) omdöpt t HILDEGARD
1940 15 jan grundstötte på Onsala i ostlig snöstorm på resa Limhamn – Göteborg med gödningsämnen och blev senare kondemnerat. Bärgat och använt som pråm
Befälhavare: Jeppa Persson Wickberg
1916-1923
HARRY
115 netto regton
Längd 30,6 m
Bredd 6,9 m
Djup 2,9 m
Compoundmaskin
Effekt: 120 IHK
Signal HRQK
Reg nr 2172
Ångfartyg (1915-1923)
1883 byggd vid Thorskogs Skeppsvarf (P Larsson) för Rederi AB Rolf, Göteborg, döpt t SVENDBORG
1900 såld t Källö (N Jansson) för 3.200:-, förbyggd vid Södra Garns Skeppsvarf (A Svensson) ombyggnadskostnad: 16.700:-. Omdöpt t HARRY
1915 dec inköpt t Brantevik (Ola M Holm)
1923 såld t Lidköping (A H Olsson) för 20.000:-
1928 såld t Göteborg (Bogserings AB Strömmen) för 14.000:-. Omdöpt till STRÖMMEN
1933 såld t E W Kruse, Göteborg, omdöpt till BENGT
1935 delvis nedskrotad, senare sänkt som brygga vid Draget, Kungsbackafjorden
Befälhavare: Jöns Persson
1915-1919
Frans Persson
1919-1923
HILD
896 netto regton
Längd 74,4 m
Bredd 10,1 m
Djup 4,9 m
Compoundmaskin
Effekt: 510 IHK
Signal JPQC
Reg nr 4511
Ångfartyg (1922-1927)
1882 byggd i Newcastle (Palmer´s Co) för ett rederi i Cardiff (Iolo Morganwg Steamship Co Ltd) döpt till IOLA MORGANWG
1906 jan inköpt t Stockholm (Rederi AB Hafvet) för 87.360:-. Omdöpt till PONTUS
1909 Såld exekutivt t Rederi AB Sveci, omdöpt t HILD
1913 Såld t Norrköping, (Rederi AB Hild)
1922 mars inköpt t Brantevik (Red AB Brantevik) för 115.000:-, övertaget i Gävle
1927 i dec sjunken utanför Antwerpen efter kollision med spansk ångaren ARANTZAZU MENDI
Befälhavare: Lars H Brunk
1922-1927
CLARA
165 netto regton
Längd 31,0 m
Bredd 6,9 m
Djup 3,2 m
Motor
Effekt 145 IHK
Signal KCLD
Reg nr 6257
Motorfartyg (1919-1923)
1919 byggd i Simrishamn (Ernst Davidsson) för rederi i Brantevik (Johan Anderberg)
1922 såld på auktion till Lund (förre folkskolläraren Måns Andersson Thulin) för 13.500:-
samma år nov överförd t Brantevik (Jeppa Wickberg)
1923 apr såld t Karlstad (Skeppsmäkl Anders Borgström) för 17.000:-
1924 såld t Ström(kanallots Axel E Olsson) omdöpt t IRENE
1929 såld t Stockholm (Simon Carlsson- Simsonrederiet) för 6.000:-. Omdöpt t SIMSON XI
samma år ombyggd, försedd med ny motor om 200 EHK och elljusinstallation för sammanlagt 40.000:-
1937 juli såld t Haugesund (A/S Johannesen & Hauge) för 34.000 Nkr
Befälhavare: Thure N Boman
1919-1921
WERA
283 netto regton
Längd 45,6 m
Bredd 8,7 m
Djup 3,4 m
Polar-dieselmotor
Effekt 250 IHK
Signal KBNP
Reg nr 6066
Motorfartyg (1919-1933)
1918 byggd vid Östersjövarfvet, Norrköping för Rederi AB Brantevik, bygnadskostnad: 527.500:-
1932 i feb eldhärjat i Öresund och inbogserat till Hälsingborg och upplagt
1933 feb såld exekutivt till AB Holms Skeppsvarv för 10.000:-
samma år apr såld till Sjöfartsrådet Gustaf Eriksson, Mariehamn för 15.000:-. Efter kriget såld till Rauma, omdöpt till ASAFIN
1957 26 okt strandat 2´NV Hangö Udde med med kollast
Befälhavare: Lars H Brunk
1918-1922
Per Ingvarsson Norén
1922-1924
Johan Alfred Månsson
1924-1932